Topp ti drømmereisemål: #4!

 

#4 – Hong Kong!

Jeg har så utrolig lyst til å besøke Kina en gang, og hvis jeg kommer meg til Asia i fremtiden er det Kina som står høyest på listen. Og aller høyest er et besøk til selveste Hong Kong! Det kommer kanskje mye av at min favoritt roommate når jeg bodde i USA var nemlig fra Hong Kong. Hvis det er en person fra Disney som jeg savner så er det henne!

Har jo også sett hvor utrolig vakkert Hong Kong er gjennom både TV og film, og mest av alt de vakre bildene av byen i The Dark Knight!

Hong Kong var en britisk koloni i 156 år, helt til 1997 da det ble offisielt en del av Kina. Men Hong Kong har fortsatt forskjellige lover og regler enn resten av Kina, og jeg fikk selvfølgelig høre at det er mye mer liberalt der enn i resten av landet. Med årene har byen blitt til en av de viktigste finanssenterene i verden, med en av verdens største børsmarked. I tillegg er Hong Kong en av de mest tett bebodde byene i hele verden, med over 7 millioner innbyggere.

Dessverre vet jeg alt for lite om Hong Kong, men ville absolutt opplevd den nydelige utsikten fra Victoria Peak. Ville gjerne brukt tiden min på å bli kjent med denne vakre byen, samtidig som en tur til Hong Kong Disneyland Resort er obligatorisk! (Jeg drømmer selvfølgelig om å besøke alle Disney parkene i verden!). Ville også tatt turen over til storbyen Macau, som er kjent for både gambling og vakre hoteller (Asia’s svar på Las Vegas). Uansett så tror jeg man lett kunne fyllt opp en ferietur til Hong Kong, med både mye shopping og sightseeing, det jeg liker mest av alt å gjøre på ferie!

^^ Kjøretur opp til Victoria’s Peak

 

Har du vært i Hong Kong?

Legg igjen en kommentar

