Topp ti drømmereisemål: #1!

Da har jeg endelig kommet ved veis ende med min countdown over mine drømmereisemål!

 

#1 – Paris!

Jepp, helt utrolig klisjè, men jeg drømmer om Paris! Tror jeg har nevnt det en gang i uka de siste par årene at jeg ønsker å reise til denne verdenskjente byen. Alle drømmer jo om å besøke Paris, og grunnen til at den kanskje også endte på førsteplass er fordi det er det reisemålet det er mest sannsynlig at jeg kommer til å besøke (det er jo tross alt nærmest). Men jeg ønsker å oppleve alt hva denne vakre byen har å tilby!

 

Egentlig så vet jeg jo ikke så utrolig mye om Paris (kanskje fordi jeg ikke har vært der? :p), men har lyst til å se og oppleve alle de typiske turist tingene! Aller høyest på ønskelisten står et besøk til Notre Dame som jeg la min elsk på etter å ha sett The Hunchback of Notre Dame som 7-åring og senere fikk en interesse for arkitektur. I tillegg så drømmer jeg om å nyte den spektakulære utsikten fra toppen av Eiffel tårnet!

 

Jeg har også bare lyst til å virkelig forville meg i byen. Rote meg bort og oppdage små bydeler rundt i storbyen. Har lyst til å spise på fortauskafèer, og nyte fransk mat (snegler er jo faktisk godt! :p), og selvfølgelig besøke verdenskjente The Louvre og Versailles. Og kanskje mest av alt vil jeg gjøre mine to favoritt aktiviteter: shoppe og kjøre berg-og dalbaner! For et besøk til Paris for min del kunne ikke skjedd uten noen dager i Disneyland!

Var i Disneyland i 1995, som var mitt første møte med Disney, men husker nok ingen ting fra den turen. Og i løpet av de siste 16 årene har det blitt utrolig mye større, med ikke èn, men to parker! Å reise til Paris vil nok være det enkleste for å tilfredstille mine Disney abstinenser :p

 

^^ Slottet i Paris skiller seg mest ut av alle Disney slottene, det er det eneste som er rosa
fordi klimaet er kaldere i Frankrike enn de andre landene, for å gi det litt mer varme.

Paris virker så utrolig fantastisk, og har helt slående vakker arkitektur! Tror at når man besøker Paris kan det føles ut som man går inn i en film, en romantisk film, men man trenger ikke nødvendigvis å finne en kjekk franskmann (de som kjenner meg vet vel at jeg i alle fall ikke trenger det, hehe), men det er jo selvfølgelig byen man kommer til å forelske seg i!! Paris står uten tvil øverst på min liste over steder jeg ønsker å besøke, og er nok ganske så sikker på at det kommer til å skje en gang, kanskje neste år, kanskje om fem år, men det er ingen tvil, jeg skal komme meg til Paris!

 

 

Har du vært i Paris?

2 thoughts on “Topp ti drømmereisemål: #1!

Legg igjen en kommentar

