Film: Road Trip

År: 2000.
Regissør: Todd Phillips.
Skuespillere: Breckin Meyer, Seann William Scott, Paulo Costanzo, DJ Qualls, Tom Green og Amy Smart,.
Sjanger:
Komedie.
Lengde: 93 minutter.

Road Trip handler om de fire college studentene Josh, Rubin, E.L. og Kyle som legger ut på en nesten 3000 km lang reise tvers over landet. Grunnen er for å få fatt i en video av Josh og en jente som ved en feil er blitt sendt i posten til Josh’ trofaste kjæreste Tiffany! Men i løpet av reisen kommer de opp i en rekke uforutsette hendelser!


Tror jeg så denne filmen like etter at den kom ut, og det er kun èn av mange ungdomskomedier jeg absolutt elsker! Komedie er uten tvil min favoritt sjanger, og typiske high school- og college komedier er noen av mine favoritter. Og en av de som troner høyest er nemlig Road Trip! Andre kanskje foretrakk American Pie filmene, som jeg også elsker, men Road Trip er #1 i mine øyne!

 


Road Trip er den første filmen i en økende rekke av hysteriske komedier som er regissert (og skrevet) av Todd Phillips. Han lager uten tvil noen av de mest minnerike komediene i mine øyne, med blant annet Old School, Starsky & Hutch og den største suksessen av alle, selveste The Hangover! Jeg gleder meg like mye hver gang jeg skal få se en ny Todd Phillips film, han er uten tvil en av mine favoritt regissører!

 

 

Filmen har en lang rekke med utrolige morsomme fremførelser. Breckin Meyer er hovedpersonen, men kanskje den man husker minst. Han blir uten tvil outshined av de to moromennene Seann William Scott og Tom Green. Og nesten det beste i hele filmen er en cameo fra kontroversielle Andy Dick. Tilogmed relativt ukjente Paulo Costanzo og D.J. Qualls leverer en hel haug av morsomme hendelser som jeg kan ligge på gulvet å le meg i hjel av! Road Trip er definitivt en lattermild film!

 

 

For min egen del, så var det den første American Pie filmen som var starten på mitt forhold til typiske tenåringsfilmer. Året etter kom som sagt Road Trip ut, og filmene har bare blitt flere og flere. Men i mine øyne er Road Trip en av de beste hardbarka komediene i min film-samling! Det er en helt latterlig morsom film, som man kan le seg ihjel av fra begynnelse til slutt! Det blir selvfølgelig en del drøye ting, som det ofte er i Todd Phillips sine filmer, men Road Trip leverer det hele på en perfekt måte. Elsker denne filmen så utrolig mye, så for de få som faktisk ikke har sett den, burde se å få gjort det med en gang! Og gjøre seg klar for å le!

 

(Alle bildene er © DreamWorks)

 

 

Har du sett Road Trip?

 

Legg igjen en kommentar

