Film: Love & Other Drugs

År: 2010.
Regissør: Edward Zwick.
Skuespillere: Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway, Hank Azaria.
Sjanger: Drama, romantikk.
Lengde: 112 minutter.

Love & Other Drugs handler om legemiddel selgeren Jamie Randall som sjarmerer de fleste kvinner i senk. En dag treffer han på den selvstendige Maggie, som har Parkinsons i en alder av 26 år. De oppdager en utrolig kjemi, men forholdet møter definitivt på noen hindringer.

 

(weheartit.com)

Jeg hadde hørt mye bra om denne filmen, og hadde ganske så høye forventninger, som egentlig aldri er bra å ha, har jeg merket. For denne filmen klarte selvfølgelig ikke å holde de. Hadde sett for meg en komedie med litt drama, men i stedet fikk jeg bare deprimerende. Syntes egentlig filmen var deprimerende fra begynnelse til slutt, kanskje fordi jeg ikke klarte å slutte å tenke på hvor forferdelig Parkinsons virkelig er.

Jeg lærte i alle fall noe fra filmen, et mer innsyn i hvordan mennesker som dessverre har Parkinson har det, og de rundt dem. Selvfølgelig kan man ikke få frem alt og alle sider i en film, men regner med at den viste noenlunde hvordan det ville vært i en alder av 26 og begynne å skjønne at man kommer til å være avhengig av andre mennesker resten av livet, for å klare helt hverdagslige ting. Jeg lærte også endelig hva yrket pharmaceutical rep er, for det har jeg virkelig lurt på lenge. (Selger legemidler til legekontorer, apoteker osv).

Har aldri særlig likt Jake Gyllenhaal, jeg vet virkelig ikke hvorfor. Eller, jeg liker han ikke, men hater han selvfølgelig ikke heller. Og merkelig nok har jeg faktisk to av filmene hans i DVD skapet (Zodiac og Brokeback Mountain), men han er i alle fall ikke det jeg liker ved disse filmene. Og derfor greier han heller ikke å gjøre Love & Other Drugs bedre i mine øyne.

Anne Hathaway på den andre siden, er det eneste jeg faktisk likte ved filmen! Og det er kanskje fordi jeg elsker Anne Hathaway. Har alltid vært stor fan av henne, selvom jeg faktisk ikke har fått med meg den ene filmen hun har blitt nominert til Oscar for (Rachel Getting Married). Men hun spiller rollen som Maggie helt fantastisk, og er det eneste lyspunktet i filmen.

(Elsket forresten håret hennes i denne filmen, perfeksjon!)

Mens jeg satt å så på filmen bare ventet jeg på noe morsomt, hadde jo hørt at det var en morsom film. Men jeg fulgte nøye med, og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke lo en eneste gang! Jeg er faktisk sjokkert over at jeg greide å se ferdig den nesten to timer lange filmen, og tror sjelden jeg har gledet meg så mye til en film var over! Tror egentlig denne filmen bare var en unnskyldning for å se to vakre Hollywood skuespillere nakne (bortsett fra at jeg ikke synes Gyllenhaal er attraktiv i det hele tatt. I know, shoot me).

 

Det kommer kanskje ikke som en sjokkerende avslutning at jeg mislikte denne filmen ganske så mye. Skjønner virkelig ikke hva som skulle være så utrolig bra med denne filmen, jeg så det i alle fall aldri. Det eneste jeg sitter igjen og lurer på er hva i alle dager skal jeg gjøre med den totalt unødvendige DVDen som tar opp plass i hylla mi, som jeg sårt trenger. Burde nesten ha kastet den rett på sjøen i stedet for å ha sett den ferdig (satt nemlig i lugaren i båten våres da jeg så på denne), for jeg vil ikke unne noen å se en såpass utrolig kjedelig film.

 

Har du sett Love & Other Drugs?

Legg igjen en kommentar

