Film: Horrible Bosses

År: 2011.
Regissør: Seth Gordon.
Skuespillere: Jason Bateman, Charlie Day, Jason Sudeikis, Kevin Spacey og Jennifer Aniston.
Sjanger: Komedie.
Lengde: 98 minutter.

Horrible Bosses handler om de tre kameratene Nick, Kurt og Dale som alle hater sjefene deres. Med litt for høyt alkoholtiltak og etter en prat med en tidligere fange, bestemmer de seg for å ta livet av sjefene. Men selvfølgelig kan ikke alt gå etter planen, og for tre alminnelige karer å komme unna med tre mord er heller ikke en lett oppgave.


Jeg hadde egentlig ingen forventninger da jeg satt meg ned for å se filmen, bare håpet å få le litt. Men i begynnelsen satt jeg faktisk å kjedet meg, det var ikke mye som tydet på at dette var en komedie når noen sitter å diskuterer hvordan de skal komme unna med mord. Men så snart de lot planene begynne å utarte seg satt latteren ganske så løst! Det var noen ganger jeg tok meg selv i å lure på hvordan jeg kunne le så ufattelig mye, når jeg kjedet meg så fælt av den samme filmen i stad.

Handlingen er vel kanskje en jeg ikke har sett så veldig ofte, og filmen var relativt uforutsigbar for min del. Det er alltid morsomt når man ikke aner hvordan en film kommer til å ende, og for min del kunne jeg sett for meg mange forskjellige avslutninger på filmen, men likte den retningen handlingen tok.


Liker Jason Bateman ganske godt, har sett han i noen filmer, og han er alltid herlig å se på skjermen. Hadde verken sett Charlie Day eller Jason Sudeikis i noen store roller før (kun små roller her og der), men er det bare jeg som synes Sudeikis ligner helt ufattelig mye på Ed Helms fra The Hangover?! En jeg virkelig likte i filmen var Jennifer Aniston! En totalt annen rolle enn vi fleste er vandt til å se henne i, og hun var både frekk og morsom!


Likte denne filmen ganske så godt, og det er jeg ikke alene om. Det er faktisk den svarte-komedien som har tjent mest penger noensinne. Selvom det er en del drøye handlinger og setninger i filmen (den har blitt svertet som homofobisk, rasistisk og diskriminerende mot kvinner), fant jeg fortsatt mye å le av i Horrible Bosses, og det er vel det jeg ser etter når jeg setter meg ned for å se på en komedie. Om det er en film jeg kommer til å se igjen, det vet jeg ikke, men vil absolutt anbefale den hvis man er fan av litt mørkere komedie.






Har du sett Horrible Bosses?

Legg igjen en kommentar

