Film: Friends with Benefits

År: 2011.
Regissør: Will Gluck.
Skuespillere: Mila Kunis, Justin Timberlake, Patricia Clarkson, Jenna Elfman, Woody Harrelson.
Sjanger:
Komedie.
Lengde: 109 minutter.

Friends with Benefits handler om headhunteren Jamie som skaffer Dylan en prestisjefull jobb, og et nytt liv i en ny by. De blir fort gode venner, og de kommer begge nettopp ut av et forhold, og er enig i at de er lei av å date. De finner derfor ut at de skal prøve seg på å være «friends with benefits». Men selvom de ellers har et såpass godt vennskap, går det ikke for seg uten komplikasjoner.

(weheartit.com)

Jeg elsker jo komedier, og hadde gledet meg til denne filmen lenge. Ikke fordi jeg hadde så store forventninger, men fordi jeg elsker slike feel-good filmer, som man kun nyter i øyeblikket uten å måtte tenke alt for mye, og fundere på i etterkant. Tidligere i år så jeg jo No Strings Attached på kino, som har stort sett det samme plottet. Om hvem jeg syntes var best vet jeg faktisk ikke. Tror jeg må se de like etter hverandre en gang så jeg kan sammenligne på ordentlig, men akkurat nå lener det selvfølgelig mot Friends with Benefits!

Da jeg skrev informasjonen om filmen på toppen kjente jeg igjen navnet på regissøren, og det er jo ikke så rart, Will Gluck regisserte nemlige Easy A, som lett er en av mine favorittfilmer jeg har sett det siste året! Synes også han gjorde en utmerket jobb med Friends with Benefits, for filmen er morsom omtrent fra begynnelse fra slutt (bortsett fra de obligatoriske minuttene hvor alt virker forjævlig). Det den klarer perfekt er de kleine øyeblikkene, men som er så awkward at de bare blir hysterisk morsomme!

Syntes også hovedrolleinnehaverne var en fryd å se på skjermen, liker faktisk Justin Timberlake bare mer og mer for hver film jeg ser han i, hvem kunne ane det?! Men Mila Kunis må være min ultimate girl-crush (hvis jeg først skal ha det :p), hun var tross alt min favoritt i That ’70s Show i 8 år (og Hyde, selvfølgelig), og gleder meg til hver film med henne jeg ser. Synes i alle fall hun er utrolig morsom!

 

(weheartit.com)

En annen ting jeg absolutt forelsket meg i var hvordan New York og Los Angeles fremstår i filmen! Ja, jeg har vært i begge byene før, men det er fortsatt noe magisk å se de på film, og jeg må si, jeg har aldri fått så lyst til å pakke ned alt jeg eier å flytte til en av storbyene! Man føler virkelig at man er i New York og LA, og alle landskapsbildene var bare helt fantastiske!

Men kanskje det beste med filmen var faktisk soundtracket! Jeg tror jeg satt og nynnet og sang gjennom hele filmen for det var fantastiske sanger både her og der. En herlig blanding av både gammelt og nytt, og det er akkurat det jeg liker! Og det er kanskje det som er prikken over I-en på en film jeg allerede er fornøyd med.

 

Friends with Benefits er en herlig film, den er både søt, romantisk, litt deprimerende, men til syvende og sist utrolig morsom! Det kan vel hende Hollywood har sett nok av slike typiske romantiske komedier, men jeg kommer aldri til å gå lei, og spesielt ikke hvis de slår an i tillegg. Noe Friends with Benefits absolutt gjorde! En artig film, som er selvmotsigende og gjør narr av de typiske Hollywood klisjèene den selv leverer. Absolutt verdt å få med seg hvis man ser etter en god latter!

Har du sett Friends with Benefits?

Legg igjen en kommentar

