Film: Forgetting Sarah Marshall

År: 2008.
Regissør: Nicholas Stoller.
Skuespillere: Jason Segel, Mila Kunis, Kristen Bell og Russell Brand.
Sjanger: Komedie.
Lengde: 111 minutter.

Forgetting Sarah Marshall handler om Peter som reiser på ferie til Hawaii etter å ha blitt dumpet av sin TV-stjerne kjæreste Sarah Marshall. Men det han ikke vet er at hun også bor på samme hotell i Hawaii, sammen med hennes nye rockestjerne kjæreste. Og kleine hendelser er ikke til å unngå!

 


Hadde så vidt hørt om denne filmen, men tittelen gir vel egentlig vekk hva den handler om. I forkant av å ha sett filmen hadde jeg sett noen episoder her og der av How I Met Your Mother (ble i etterkant avhengig :p), og likte Jason Segal ganske så godt. Når filmen gikk på TV tenkte jeg at denne måtte jeg få med meg! Hadde egentlig ingen høye forventinger til filmen, bare håpet at den var morsom.

Og der er jeg litt tvilsom. Den var selvfølgelig morsom til tider, men hele handlingen gjorde den jo ganske så deprimerende, og det var en del awkward og kleine scener, både morsomme og ikke så morsomme.

 


Filmen ble skrevet av hovedrolleinnehaver Jason Segel, som baserte filmen på hans brudd med skuespillerkjæresten Linda Cardellini (de spilte begge i TV-serien Freaks & Geeks), og tre andre ukjente eks-kjærester. Flere av hendelsene i filmen er tatt fra hans virkelige liv, som scenen hvor Sarah (Kristen Bell) slår opp med han, og han er splitter naken! Dracula dukke-showet var også noe Segel hadde prøvd seg på før han slo gjennom som skuespiller.


(weheartit.com)

En annen skuespiller jeg er stor fan av i filmen er selvfølgelig Mila Kunis! Blir aldri lei av henne, uansett hvor like rollene hennes ofte er. Hun har alltid vært utrolig morsom, helt siden hun som 14-åring spilte i That ’70s Show.

Og faktisk, så lo jeg utrolig mye av Russell Brand i denne filmen! Har aldri sett han i en film før, bare som Katy Perry’s sære ektemann. Regner med at han alltid spiller en karakter som er ganske så lik seg selv (gal), men det er uansett morsomt, i kanskje små doser.

(weheartit.com)

Forgetting Sarah Marshall er kanskje ikke den mest minneverdige filmen jeg har sett, og kommer mest sannsynlig neppe til å se den igjen (men vet jo aldri). For det jeg likte aller mest med filmen er tydeligvis to av stjernene, og for å være ærlig ser jeg de heller igjen i andre roller enn i denne filmen. Don’t get me wrong, det var en helt grei film og enkel underholdning, med en blanding av både latterlig humor og søt/bittersøt romantikk. Men i mine øyne er Forgetting Sarah Marshall ganske lett å glemme…

Har du sett Forgetting Sarah Marshall?

Legg igjen en kommentar

