Bok: Dead Reckoning

Endelig var jeg ferdig med å lese Dead Reckoning, den 11. boka i The Sookie Stackhouse Novels (True Blood bøkene) av Charlaine Harris. Ble helt fortapt i både TV-serien og bøkene i fjor sommer, og 11 bøker og over 3500 sider senere er jeg fortsatt like hektet!

 

Har tenkt lenge å skrive en oversikt (hovedsaklig kun for meg selv) for å huske litt av hver bok. For jeg leste jo ti av dem rett etter hverandre, og ting gikk rett og slett litt i hverandre. Har store planer om å lese hele bokserien på nytt igjen, så kanskje det er sånn jeg må overleve frem til neste vår.

Synes i alle fall Dead Reckoning var utrolig bra, og likte den kjempe godt! De første 50 sidene eller noe var ganske så kjedelig, med litt smålig action, for å legge opp til resten av boka. Men etter det ble det uten tvil den mest informative boka i hele serien, og det var det jeg likte så godt. Lærte så utrolig mye mer om Sookie, familien hennes, hva hun er, forholdet hennes til både venner, elskere og eks-elskere. For å prøve å unngå å røpe så alt for mye, så kan jeg jo si at jeg er en skikkelig Sookie-Eric shipper, og leste både positive og negative ting i henhold til deres forhold. Det var en skikkelig åpen slutt på boka (det eneste som irriterte meg), og jeg lurer bare virkelig på hva som kommer til å skje mellom de to (og sleng med Bill, så blir det den evige trekanten serien handler om, i alle fall på TV).

 

Vil jo ikke røpe så alt for mye, så handlingen av boka burde jeg kanskje holde for meg selv, med tanke på de som kanskje ikke har kommet så langt. Kan bare si at jeg virkelig likte denne boka, med en gang det tok av litt mer. Kanskje kun Dead to the World og All Together Dead er bedre i mine øyne 🙂

 

Leser du også The Sookie Stackhouse novels (The Southern Vampire Mysteries)?

Legg igjen en kommentar

