Film: The Hangover 2

År: 2011.
Regissør: Todd Phillips.
Skuespillere: Bradley Cooper, Zach Galifianakis, Ed Helms, Ken Jeong, Justin Bartha.
Sjanger: Komedie.
Lengde: 102 minutter.

The Hangover 2 handler om akkurat det samme som den første filmen. Tre kamerater pluss smålig mentalt forstyrrende Alan fester litt for mye før bryllupet til en av dem. Denne gangen er det Stu som skal gifte seg i Thailand, og dagen før bryllupet våkner de fleste av dem opp på et ukjent hotellrom i ville Bangkok. Denne gangen går filmen ut på de utroligste ting de kommer oppi mens de prøver å lete etter lillebroren til bruden.

«We fucked up.»

Jeg er stor fan av den første Hangover filmen! Så den tre ganger på kino i USA da den kom ut sommeren 2009. Og har sett den utallige ganger etter det. Den var både sjokkerende og morsom samtidig, og det var nok det som gjorde den til den store suksessen den var, som den mest sette R-rated komedien i USA noensinne (og den tredje mest sette R-rated filmen etter The Passion of the Christ og Matrix Reloaded). The Hangover 2 har fått dårlige anmeldelser, i motsetning til originalen, men den har vært en stor suksess på kino, og det er allerede begynt med planlegging av en tredje oppfølger.



Regissøren bak Hangover-filmene er moromannen Todd Phillips, som hadde sitt store gjennombrudd med Road Trip. I tillegg har han regissert blant annet Old School, Starsky & Hutch, og Due Date. Tre av disse filmene er i min DVD hylle, og skal ikke se bort i fra at Due Date blir en ny nabo. Liker humoren i alle disse filmene, Road Trip og Old School må være to av mine favoritt komedier noensinne!

Skuespillerne er det heller ikke noe å klage på! Selvom Zach Galifianakis har spilt omtrent den samme karakteren i alle filmene jeg har sett han i (Due Date, The Hangover og Youth in Revolt), så er han jo upåklagelig morsom! Kan godt skjønne at mange ikke kommer til å like humoren i karakterene hans, men selv synes jeg han er til å le seg ihjel av! Ed Helms er også ganske morsom, men ble ganske lei av all skrikingen til Stu i denne filmen. Og Bradley Cooper har jeg ingenting å klage på, han er bare yummy :p

 


Selv lo jeg utrolig mye gjennom denne filmen, men det er ingenting som slår den første. Det blir brukt mye av de samme type vitsene, og bokstavelig talt så er flere av småhendelsene akkurat det samme (som f.eks at Mr. Chow kommer hoppende/flyvende ut av noe i begge filmene). Jeg hørte før jeg så denne filmen at det var bokstavelig talt akkurat det samme som den første, med samme handlingen, samme vitsene bare smått forandret, samme dumme påfunn osv. Den vinner i alle fall ikke en pris for originalitet, selvom det er en oppfølger så forventer man vel kanskje i alle fall noe nytt, men det har The Hangover 2 absolutt ikke.

Jeg hadde derfor ikke høye forventninger til The Hangover 2, og ble verken skuffa eller positivt overraska over filmen. Den var akkurat slik jeg hadde sett for meg etter å ha lest litt rundt. Akkurat det samme som originalen, men humoren blir jo da litt oppbrukt. Hvis du ikke var storfan av The Hangover og gutta så tror jeg dette er en film man kan styre unna. Se da heller på den første. Hvis du elsket The Hangover, og elsker slik type humor kan jeg nok love deg en god del latter, for morsom (til tider) var den så absolutt. Og merkelig nok, så lo jeg mest på slutten av alle de absurde bildene fra den ville kvelden deres (igjen, akkurat det samme som i den første).

Har du sett The Hangover 2?

Legg igjen en kommentar

