Film: No Strings Attached

År: 2011.
Regissør: Ivan Reitman.
Skuespillere: Natalie Portman, Ashton Kutcher.
Sjanger: Romantisk komedie.
Lengde: 108 minutter.

No Strings Attached handler om Emma og Adam som vi først møter på leirskole 15 år tidligere. De treffes tilfeldigvis noen ganger opp gjennom årene, og til slutt fører det til at de ender opp i senga sammen. Den karrierebevisste Emma kommer på idèen om at de kun skal være venner som utnytter hverandre for sex, når som helst på døgnet, med ingen følelser, ingen dating. Men er det mulig for to venner å kun ha et fysisk forhold, uten at det oppstår noen følelser?


Filmen tar vel opp et ganske standard spørsmål, om det virkelig er mulig, noen sier ja, andre sier nei. Men det er vel helt opp til hver enkel person. Handlingen er vel heller ikke noe nytt innen film, og filmen har mange likheter til andre romantiske komedier som 500 Days of Summer, A Lot Like Love og When Harry Met Sally. Og sikkert alt for mange andre filmer. I tillegg kommer filmen Friends with Benefits ut senere i år med Mila Kunis og Justin Timberlake i hovedrollene, som har more or less akkurat den samme handlingen.


Selvom jeg elsker romantiske komedier, har jeg aldri noe særlig høye forventninger til de, men jeg må si, jeg ble veldig positivt overrasket over No Strings Attached! Jeg lo høyt gjennom hele filmen, og den er vel mer komisk enn romantisk. Ble aller mest overrasket over alle de utrolige morsomme one-liners, og filmen var fra begynnelse til slutt bare utrolig morsom, og med mange minneverdig setninger. Det er umulig å nevne den beste, man forstår det hvis man ser filmen!

(weheartit.com)

Det er en artig film med morsomme skuespillere, selvom det er lett å bli lei av Ashton Kutcher i stort sett de samme rollene (bortsett fra i denne var han ikke like douchy). Det er også rart å tenke på at Natalie Portman gikk rett fra å spille inn sin Oscar vinnende prestasjon i Black Swan til denne romantiske komedien.

Selv likte jeg filmen mye mer enn jeg trodde jeg kom til å gjøre, den kommer nok til å finne plassen sin ved siden av de andre romantiske komediene i DVD skapet mitt om ikke så altfor lenge. I mellomtiden er det bare for de som ikke har sett den, å se den! Man trenger noe å le av i det fortsatt kalde vinterværet vi har, og denne filmen får publikum definitivt til å le!

(weheartit.com)

Har du sett No Strings Attached?

Legg igjen en kommentar

