Film: Confessions of a Shopaholic

År: 2009.
Regissør: P.J. Hogan.
Skuespillere: Isla Fisher, Hugh Dancy, Krysten Ritter.
Sjanger: Romantisk komedie.
Lengde: 104 minutter.

Confessions of a Shopaholic handler om Rebecca Bloomwood, en journalist som bruker absolutt hele lønnen sin på dyre shoppevaner. Det har ført til at hun blir etterfulgt at kreditorer. Ironisk nok, får hun jobb i et finansmagasin hvor hun råder folk hvordan man håndterer pengene sine. Hun bruker sin overbevisende sjarm til å lure alle trill rundt om sin hemmelige livsstil som shoppeavhengig.

Isla Fisher er jo rett og slett bare helt herlig i rollen som den ditzy Rebecca Bloomwood! Det er alt for få unge morsomme, kvinnelige skuespillere i Hollywood, og Fisher er tydeligvis helt enig i dette. Hun har faktisk begynt å skrive sine egne manusskript for at hun skal få spille morsomme, kvinnelige roller, noe det tydeligvis er for lite av i Hollywood.

Når det gjelder filmen, så likte jeg den. Den er basert på boken The Secret Dreamworld of a Shopaholic av Sophia Kinsella. Jeg har boken, og begynte å lese den, men kom aldri lengre enn første kapittel, så det er kanskje ikke vanskelig å skjønne at jeg likte filmen bedre enn boken. Men kanskje jeg burde gi den en ny sjanse.


Selve filmen er både morsom og søt, og noe for enhver som kan ende opp med å finne seg i samme situasjon som Rebecca. Den får deg i alle fall til å tenke to ganger før du bruker bankkortet ditt på kanskje noe du ikke trenger! Men en ting jeg reagerte på var kjemien mellom Rebecca og sjefen hennes Luke, og siden dette er en romantisk komedie er det kanskje ikke så hokuspokus å skjønne at det blir litt følelser der. Eller, jeg synes faktisk jeg ikke så noen ordentlige følelser, det var bare et eller annet som manglet. Kanskje det var mellom skuespillerne i virkeligheten, eller kanskje deres forhold ikke ble godt nok overført til film. 

 

Anyway, filmen er uansett mer morsom enn romantisk, men en absolutt chick flick tvers igjennom. Og det er ikke mye jeg liker bedre enn en hardbarka chick flick som jeg kan le meg skakk i hjel av. Verdt å se på hvis man liker slike filmer, og ellers er det nødvendig å se den bare pga fantastiske Isla Fisher!


 

Har du sett Confessions of a Shopaholic?

Legg igjen en kommentar

