Film: Romy & Michele’s High School Reunion

År: 1997
Regissør: David Mirkin
Skuespillere: Mira Sorvino, Lisa Kudrow, Janeane Garofalo, Alan Cumming.
Sjanger: Komedie
Lengde: 92 minutter.

Romy & Michele’s High School Reunion er en skikkelig chick-flick. Den handler om bestevennene Romy og Michele som skal forberede seg til sitt ti års high school reunion, og det er ikke enkelt. Det blir en del tilbakeblikk til fortiden, mimring om de onde, populære jentene, og de nerdete guttene. De finner fort ut at de ikke lever et imponerende liv, og bestemmer seg for å lyve når de kommer på reunion, ved å si de oppfatt Post-Its. Og det er vel bare å tenke seg hvordan det går :p

Tror jeg så denne filmen første gang da jeg var rundt 8 år. Jeg og noen venninner på barneskolen så denne filmen om og om igjen, og kunne snart alle replikkene. Det er nok en av de få filmene jeg sikkert kunne sitert hele filmen utenat, uten å se på den. Såpass mange ganger har jeg sett den. Filmen er kun for underholdning, og er absolutt ikke noe mesterverk, men latteren sitter løst til tider. Mange vil nok også kjenne seg igjen i Romy og Michele, som verken var populære, eller spesielt nerdete på high school. De rett og slett passet ikke inn.



Romy & Michele’s High School Reunion er en ikonisk chick-flick fra 90-tallet, i alle fall i mine øyne. Det er bare rett og slett en skjult skatt man må få med seg, forutsett at man liker typiske jentefilmer. Som er utrolig morsom!

Har du sett Romy & Michele’s High School Reunion?

Legg igjen en kommentar

