Film: Life As We Know It

År: 2010.
Regissør: Greg Berlanti.
Skuespillere: Katherine Heigl, Josh Duhamel, Josh Lucas.
Sjanger:
Komedie, drama.
Lengde: 114 minutter.

Life As We Know It handler om Holly og Messer, og de blir kjent med hverandre da deres respektive bestevenner  Alison og Peter forelsker seg, gifter seg, og får en liten jentebaby. Både Holly og Messer forguder den lille jenta, selv om de kommer ganske dårlig overens med hverandre. Men ikke lenge etter skjer det noe forferdelig. Alison og Peter omkommer i en bilulykke, og de overlater babyen og huset deres til både Holly og Messer, sammen. For å oppfylle bestevennenes siste ønske tar de på seg oppgaven, men det er ikke uten forviklinger.

 

Jeg vil anta at filmen er kun lagd for en type menneske: jenta som ikke har noe særlig kjærlighetsliv og må se kjærlighet og romantikk utfolde seg på skjermen. Og dessverre faller jeg selv under denne kategorien :p Det vil ikke bety at jeg synes filmen var spesielt bra. Den har sine ups & downs, det første jeg tenkte når jeg gikk ut av kinosalen var at den var utrolig deprimerende. To person dør, en jente mister foreldrene sine, to personer mister det livet de er vandt til, og må se seg nødt til å dedikere resten av livet til en person de aldri ante seg at de måtte. Deprimerende, I think so.

 

Det beste med hele filmen er jo uten tvil kjekkasen Josh Duhamel. Jeg kan ærlig talt sitte å stirre på han i timesvis, for noe mer perfekt mannfolk må man lete lenge etter! Om han har noe særlig stort talent i motsetning til mange andre Hollywood skuespiller kan vel diskuteres, men utseendet hans, det syns jeg virkelig det ikke går an å si noe imot!

Når det gjelder Katherine Heigl så har jeg ikke så mye å si, kun det at hun alltid spiller den eksakt samme rollefiguren: nevrotisk kontrollfreak, med problemer å finne (ordentlig) mannfolk! Kan jo bare nevne The Ugly Truth, 27 Dresses, og Knocked  Up.

Selve filmen har ikke tjent inn særlig mye penger, og har fått både dårlig og bra kritikk. Men det hadde ikke overrasket meg om det kommer en oppfølger, hvor Holly og Eric er gift/gifter seg, og får sitt eget biologiske barn. Det verste er at jeg antageligvis hadde sett den :p

Så for å konkludere, hvis du har lest hva den handler om, så skjønner du antageligvis hva som skjer i løpet av filmen, og definitivt hvor det hele leder hen og hvordan filmen slutter. Det er ikke vanskelig å skjønne seg på slike typiske rom-coms (romantiske komedier) som det så fint heter. Og selv om filmen er generelt «ikke særlig bra», så er det jo en søt film, og hvis du liker rom-coms så skader det nok ikke å se på den. Men hvis du ikke er spesielt glad i slike filmer vil jeg nok anbefale å styre langt unna.

 

Har du sett Life As We Know It?

Legg igjen en kommentar

